In Åhus - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Silvia Reep - WaarBenJij.nu In Åhus - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Silvia Reep - WaarBenJij.nu

In Åhus

Blijf op de hoogte en volg Silvia

31 Augustus 2015 | Zweden, Åhus

Hallo allemaal!!

Eindelijk heb ik even de tijd om wat op m'n blog te schrijven!

Zaterdag 15 augustus begon de reis met mijn ouders naar Åhus. Een dorpje aan het strand waar ik tijdens mijn studie aan de universiteit van Kristianstad zal verblijven. De reis ging best wel snel en viel me alles mee!

Op zondag zijn we om half 11 aangekomen en konden we het vakantiepark waar ik zou gaan wonen niet vinden. Na heel lang gezocht te hebben was het gelukkig gelukt. Ik mocht in huisje vijf verblijven. Mijn kamer was echter maar 5 m2 in plaats van de 10 m2 die ik moest hebben. Ook miste ik mijn slaapkamer sleutel en kon die dus nog niet op slot. Ik ben met mijn ouders op het strand gaan lopen en daar zijn we over de pier gelopen en hebben we heel lekker gegeten. Na het eten zijn we nog even in de haven gaan kijken en hebben we in mijn huisje nog een drankje gedaan.

De volgende ochtend zijn we naar een tweedehands winkel gegaan waar ik een fiets wilde kopen. Deze winkel was natuurlijk dicht en ging woensdag pas open. In het centrum van Kristianstad hebben we allerlei handige dingen voor op mijn kamer gekocht en zijn we weer terug gegaan om te klagen over het formaat van mijn kamer (verder was het huisje trouwens helemaal prima mooi schoon en netjes). De mensen hier waren heel aardig en zouden het voor me gaan uitzoeken. Teven hebben ze me verteld waar ik een tweedehands fiets kon kopen dus dat hebben we daarna meteen gedaan en ik kan hem morgen ophalen! Ook wilde heel graag naar de Ikea voor een kastje dus waren me ouders zo lief om een uur naar Malmö te rijden (wel raar trouwens in het land van de Ikea zijn helemaal niet zoveel Ikea's). Ik heb een heel mooi kastje gekocht en een klapstoel voor op mijn kamer :) 's avonds hebben we onwijs lekker gegeten in de haven en daarna in mijn huisje het kastje in elkaar gezet. Bovendien had ik een email gekregen van Larauit Spanje . Dit is een andere internationale student die ook in Åhus verblijft. Dus ik was heel blij want ik zag er onwijs tegenop om de eerste dagen in m'n eentje te moeten doorbrengen.

Het eerste wat ik op dinsdag ochtend heb gedaan was naar de receptie gaan om te vragen hoe het nou met mijn kamer zat, en wat bleek.... ik mocht verhuizen naar huisje 19! Eerst toch maar even ontbeten en toen al mijn spullen verhuisd en alles opgeruimd. Tussendoor nog even de fiets opgehaald en toen was het tijd om mijn ouders uit te zwaaien. Wat ik toch wel heel rot vond... Ik heb mijn kast meteen opgeleukt met allemaal foto's die ik van thuis had meegenomen en het resultaat is echt super leuk! Aan het eind van de middag had ik met Lara afgesproken en hebben we lekker wijn gedronken en gekletst. Op Spaanse tijd ben ik maar eens gaan koken en daarna heb ik lekker niks gedaan :)

Op Woensdag heb ik mijn eerste bezoek aan de universiteit gedaan. Eerst een bus van een half uur naar het centraal station en daar meteen een jojo kaart gekocht (dit is zeg maar de Zweedse ov kaart) en toen de volgende bus naar de universiteit gepakt. De universiteit is heel groot en in oude stijl gebouwd. Doordat school officieel nog niet open was moesten we bij gebouw 15 aankloppen om Karen van de international office te spreken. Spaanse simkaart gekregen en mijn lessen gecheckt. ik heb dus vijf vakken terwijl alle andere er maar 3 of 4 hebben en sommige zelfs maar 2!! Daarna nog even lekker de stad in geweest en op het strand gelopen :D

Op donderdag heb ik weinig gedaan.. Alleen twee chinezen studenten ontmoet Selley en Amanda. Naja hun echte namen zijn compleet anders en onuitspreekbaar. Ik weet alleen nog dat Selley in China Oman heet.

Op Vrijdag heb ik een rondje gefietst en met Anouk geskypt...

Zaterdag ben ik samen met Lara naar Kristianstad gegaan en hebben we een klein beetje geshopt. In Åhus hebben we pizza gegeten op het strand en gezellig een drankje gedaan met Selley en Amanda. Toen kwam opeens mijn eerste huisgenoot aan.. Itziar, nog een Spanjaard (tenminste ze komt uit San Sebastian, oftewel Basque Country (geen idee wat dat in het Nederlands is)!

Op zondag 23 augustus heb ik heerlijk uitgeslapen en toen met Itziar en Lara op het strand gelopen. Daarna naar de supermarkt gelopen wat trouwens veel te ver is en ik heb dus een blaar gekregen. Vervolgens dachten Itziar en ik dat we wel even konden gaan zwemmen.. Het was eerst best koud maar uiteindelijk viel het wel mee. Toen we terug bij het huisje kwamen had Lara een nieuwe huisgenoten en hebben we samen Spaanse omelet en boeren omeletten gegeten en gechilt.

Maandag ochtend is onze laatste kamergenoot Juli aangekomen en zijn we naar de universiteit gegaan. 's avonds hebben we op het vakantiepark met alle studenten gebarbecued en gefeest en we hebben een super leuke avond gedaan!

Dinsdag zijn we naar de saaie introductie dingen gegaan en hebben we gezellig gebowld en gegeten in Kristianstad. Daarna nog naar een of andere kroeg gegaan in de stad en toen de laatste bus naar huis

Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wat ik woensdag en donderdag heb gedaan alleen dat een van de dagen we een speurtocht moesten doen wat heel grappig was en dat we hebben gedronken

Vrijdag zijn we naar de Absoluut Wodka fabriek geweest die ongeveer 1 km van mijn woning is.. We kregen een presentatie over de marketing en de geschiedenis van het bedrijf dit was heel interessant. Vervolgens met iedereen op het strand geluncht en de krebo mensen uitgenodigd voor een feest op ons resort. Was heel leuk de duitsers hadden een koekast vol met bier en verkochten dit voor de andere en we hebben een wreak it diary gedaan. onder andere op daken geklommen en heel veel gelachen..

Zaterdag lekker de hele dag op het strand geweest en heerlijk gezwommen. daarna naar Krebo gegaan voor een barbecue en nog een leuk feestje en de laatste bus naar huis gepakt

Zondag was een brakke wasdag..

Vandaag lekker een dagje met de duitse jongens aan het chillen want alle andere hebben les..


Naja dat was het dus wel zo'n beetje tot zo ver.. foto's komen vanavond of morgen online en ik ga weer verder met genieten :)
Oww en nog nog een leuke verhaaltje:
De aziatische mensen hier hebben allemaal een nep Westerse naam dus dachten Ik en Renee dat willen wij ook. Toen werd ik dus Amanda en hij Thomas. Dat was begin deze week. Zo onderhand heeft iedereen hier nepnamen en de aziatische mensen vinden dit heel verwarrend en wij heel grappig...


Adios, Hasta Luego une auf wiedersehn!!

Amanda/Silvia



  • 31 Augustus 2015 - 18:30

    Marita:

    zo de eerste 14 dagen zitten er op, `n hoop geshopt, gegeten, gedronken, gefeest en wat nog meer. je bent dus al aardig ingeburgerd. top hoor. volgens mij wordt dit `n hele gezellige tijd daar ( ik hoop `t voor je) ga zo door met genieten en oja ook nog wat leren hoor....hahaha. trouwens `n leuk kaartje heb je gemaakt.
    groetjes marita

  • 03 September 2015 - 10:57

    Silvia Van De Reep:

    Haha ja ik ben onwijs aan het genieten hier!
    Super leuke mensen en de lessen zijn ook heel interessant :)
    ja heb mn best gedaan op het kaartje
    ik hoop dat het een leuk feest wordt en ik baal wel dat ik dat moet missen!!

    groetjes uit zweden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

tsja wat moet ik hier nou schrijven... hier kunnen jullie dus op de hoogte blijven als ik in zweden ben

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 2801

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Studeren in Kristanstad!

Landen bezocht: